top of page

מסכו נשימה : כיצד להיפטר מהן בבטחה והאם ניתן לעשות בהן שימוש חוזר?

כשאנשים ברחבי הארץ חובשים מסכות נשימה במהלך התפרצות נגיף הקורונה, מדווחים על התפרצות מסכות הנשימה שהושלכו ללא הבחנה.

ברחבי הארץ נצפו מסכות המפוזרות בצורה לא ראויה על צד הדרך ,בפארקים ,שמורות טבע ובחופי הים.

מומחים מסבירים כי המסכות המשומשות השוכבות מסביב מהוות סיכונים לבריאות הציבור. מהם הסיכונים הללו, כיצד יש להשליך מסכות ומה אם מישהו רוצה לעשות שימוש חוזר במסיכה שלו?


מסכנת את הציבור ומזהמת את הסביבה
מסכת נשימה מושלכת ברחוב

מה קורה כשמשליכים מסכות נשימה משומשות בצורה לא נכונה?

וונג צ'ן סונג, יועץ במרכז הלאומי למחלות זיהומיות, אמר שמסכות נשימה מושלכות שלא כהלכה, במיוחד אלה שמזוהמות או שיש בהן "כמות גדולה של הפרשות נשימה", עלולות להוות סכנה בריאותית פוטנציאלית אם אחרים יבואו במגע עם איתה

"הדרך בה הנגיף יכול להיות מועבר לאחרים בדרך זו היא באמצעות מגע - כלומר, אם אחרים נוגעים שלא במתכוון במסיכה המלוכלכת, ואז בפניהם שלהם", אמר וונג.

המומחים חזו שהנגיף קורונה, כשנשאר חשוף, יוכל לשרוד כמה שעות עד כמה ימים. וונג אמר כי באקלים החם והלח של ישראל, הנגיף צפוי להימשך לא יותר מיומיים-שלושה, בעוד שוונג אמר כי הנגיף יכול לשרוד "שעות" על משטח חשוף. וונג הוסיף כי חיידקים שונים יכולים לשרוד על מסכה משומשת למשך זמן שונה. לדוגמה, חיידקים יכולים לחיות חודשים עד שנים אם הם מוחזקים במקום קריר, אמר.


מקפלים, קושרים, עוטפים

וונג פירט כמה צעדים לנקוט אם רוצים להיפטר ממסיכת נשימה משומשת, הוא אמר שצריך תמיד לשטוף את הידיים לפני שמורידים את המסכה, שכן מגע של הפנים בידיים לא רחוצות מגביר את הסיכון למחלות. לאחר מכן יש להוריד את המסכת נשימה ולקפל אותה לחצי פנימה, כך שהטיפות מהפה והאף לא ייחשפו. לאחר מכן, קפלו את המסכה לחצי נוספת ואז מחצית נוספת, עד שהמסיכה נראית כמו גליל. ניתן לעטוף את המסכה גם עם לולאות האוזניים שלה כך שהיא לא תתפרק. ואז, המשתמש צריך לעטוף את המסכה בחתיכת טישו או נייר טואלט, לפני שזורק אותה לפח אשפה.

"אם אתה נגוע בנגיף הקורונה וחובש מסיכה כדי למנוע העברת הנגיף - כפי שאתה צריך - אתה יכול לזרוק אותה לפח הרגיל,אבל כדאי מאוד להכניס אותה לשקית ולזרוק אותה מייד לפח ולא להשאיר אותה חשופה.


איך להשתמש נכון במסכת פנים
איך להיפטר ממסכה כירורגית בדרך הנכונה

מה אם אתה רוצה לעשות שימוש חוזר במסיכת הנשימה שלך?

באופן כללי, יש להחליף מסכות נשימה באופן קבוע, בדרך כלל ברגע שרירית הפנים שלך הופכת לחה. כדי לעשות שימוש חוזר במסיכת נשימה , צריך לשמור עליה יבשה כדי שתוכל להחזיק מעמד זמן רב ככל האפשר. יש להוריד את המסכה מבלי למשוך אותה מתחת לסנטר כדי שהחיידקים שם לא יקשרו למסיכה. אם יבש, והשכבות והצורה שלה שלמה, הייתי שוקל להכניס אותו לשקית זיפלוק.

גם כשאדם חולה בקורונה, הוא עדיין יכול לעשות שימוש חוזר במסיכה, בתנאי שהמסכה אינה משותפת עם עוד אנשים. "אין נזק בשימוש חוזר במסיכה ברגע שנדבקת בנגיף ... זה לא יכול להדביק אותך מחדש, "אמר וונג.



20 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page